Odškodnina za zvin vratne hrbtenice
Zvin vratne hrbtenice je najpogostejša poškodba v prometnih nesrečah. Posebno problematični so nepričakovani močni trki od zadaj in s strani. Odškodnine za zvin vratne hrbtenice se gibljejo od približno tisoč evrov do več deset tisoč evrov.
V prometnih nesrečah je najpogostejša poškodba zvin vratne hrbtenice – glava ob trčenju nenadzorovano zaniha naprej in nazaj. Še posebno problematični so nepričakovani močni trki od zadaj in s strani, saj uporaba varnostnega pasu te poškodbe ne more preprečiti. Predvsem so izpostavljene osebe s predhodno okvarjeno hrbtenico (morebitne prejšnje poškodbe oziroma degenerativne spremembe) in osebe, ki imajo v času trka glavo nagnjeno vstran.
Poškodovanci poročajo o bolečinah v vratu (bolečine se lahko stopnjujejo, zato se dan po nesreči pogosto vrnejo na urgenco) in mravljinčenju v prstih rok. Gibljivost hrbtenice je omejena in boleča, vratne mišice so napete. Rentgensko slikanje lahko pokaže izravnano vratno krivino. Po lažjih trčenjih so prisotne le bolečine v vratu, gibljivost je nekoliko omejena.
Zdravljenje (vratna opornica, povijanje vratu z brisačo, fizioterapija) lažjih zvinov vratne hrbtenice običajno traja kakšen mesec, težjih pa praviloma bistveno dlje. Poškodba lahko pusti tudi trajne posledice (bolečine v vratu in glavi, omejena gibljivost).
Odškodnine za zvin vratne hrbtenice se gibljejo od približno tisoč evrov (najlažji zvini z najmanj težavami, ki običajno nastanejo ob lažjih trkih) do več deset tisoč evrov (hujši primeri z dolgotrajnim zdravljenjem in trajnimi posledicami).
Kako se torej določi odškodnina za zvin vratne hrbtenice?
Zavarovalnice navadno ocenjujejo, da je škoda (jakost in trajanje bolečin, posledice, nevšečnosti…) pri zvinu vratne hrbtenice manjša od dejanske, in ponujajo nižje odškodnine, kot bi bile ob realni oceni obsega škode prisojene na sodišču. Če je razkorak med ponujeno in realno pričakovano odškodnino prevelik, je zadevo smiselno nadaljevati na sodišču, kjer se škoda ugotavlja z medicinskimi izvedenci, je pa sodno uveljavljenje odškodnine povezano s precejšnjimi stroški.
Nekatere zavarovalnice odklanjajo izplačilo odškodnin s sklicevanjem na minimalne poškodbe vozil; sklepajo namreč, da v le malo poškodovanem vozilu udeleženci prometne nesreče niso mogli utrpeti telesnih poškodb, saj da nanje ob trku niso delovale dovolj velike sile.
Res je, da obstajajo teorije, kakšna mora biti trčna hitrost in kakšen pospešek mora delovati na človeško telo v prometni nesreči, da pride do fizičnih poškodb. Pozablja pa se, da te teorije govorijo o popolnoma zdravih ljudeh, ki prej niso bili poškodovani (predhodno poškodovana hrbtenica je bolj dovzetna za nastanek poškodb) in nimajo nobenih degenerativnih sprememb (te lahko začnejo nastajati že v drugem desetletju življenja).
Preberite še: Odškodnina za zvin gležnja, Odškodnina za lahke poškodbe.